alkalmazott szabványai
Dani és Marcell közlése nyomán
Ezt az oldalt az esetleg hasonló vasút / vasúti járművek építésével, vagy annak gondolatával foglalkozók számára készítettük, hogy lehetőség szerint a járművek és pályák egymással kompatibilisek (csereszavatosak) legyenek. Ebből kifolyólag csak a fontosabb műszaki adatok találhatók meg itt.
1. A pálya és a futómű
A pálya adatai
|
A futómű adatai
|
Nyomtávolság (G): 184 +4 mm
|
(B): min 172 mm
|
(C): min 176,4 mm
|
(K): max 176 mm
|
(S): max 170 mm
|
(N): min 21 mm
|
Nyomvályú szélesség (F): max 8 mm
|
Nyomkarima szélesség (T): max 4 mm
|
Nyomvályú mélység (H): min 6,5 mm
|
Nyomkarima magasság (D): max 6,3 mm
|
Tengelyterhelés: min 50 kg
|
Tengelyterhelés: max 50 kg
|
Ívsugár: min 5 m
|
Legkisebb bejárható ívsugár: 5 m
|
2. A járművek fontosabb szabványos adatai:
Adat
|
Érték
|
Ütközők távolsága (A)
|
219 ±1,5 mm
|
Ütközők magassága (H)
|
132,5 mm +1/-10,5 mm
|
Ütköző szélessége (d)
|
46 / 56,5 mm
|
Ütköző magassága a középvonaltól (e)
|
22 mm
|
Lekerekítés (r)
|
190 mm
|
Kapcsoló magassága
|
100 – 150 mm
|
3. A pálya
A pálya dízel- illetve gőzüzemre alkalmas. A villamos vontatás a kis méretek miatt érintésvédelmileg nem megoldható.
A nyomtávolság szűk tűrésének betartását hegesztett vas kereszttartókkal oldottuk meg, amelyek faaljakra vannak csavarozással leerősítve. A keresztaljak kavicságyon nyugszanak. A sínmezőket hevederek erősítik össze.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése